måndag 21 maj 2012

Eld


 Eld
 Titel: Eld
ISBN: 9789129677805
Förlag: Rabén & Sjögren
Antal sidor: 468

Handling:
Andra delen
Tillbaka i Engelsfors tillsammans med de utvalda. De unga häxorna skall påbörja sitt andra gymnasieår. Tillsammans skall de åter ta upp kampen mot demonerna. Något är fel i Engelsfors, människor beter sig underligt och det börjar hända otäcka saker. De utvalda övervinna sin personliga motsättningar och bilda en gemensam pakt och de har inget val.

Omdöme:
Detta är en ungdomsbok. Jaha och? Jag gillar den här boken. Min dotter och jag läser boken med samma stora behållning (trots åldersskillnaden) och vi diskuterar och kommenterar under tiden vi läser. Den är lättläst (i positiv mening). Det flyter på och jag vill veta mer. Det är en spännande, sorglig och fin bok. Jag får lite Buffy-känsla och det känns bra. Jag vill rekommendera boken till alla i alla åldrar. Läs den och lär känna tjejerna som tillhör de utvalda. Jag slår igen boken med en suck. Det drar ihop sig till slutstrid i Engelsfors och jag kommer att vara med.

Jag vill sätta 5 klor av 6 möjliga i den här boken. Jag kan inte riktigt förklara varför jag inte kan sätta 6 klor. Jag tror det handlar lite om mina egna fördomar trots allt. Detta är en ungdomsbok och jag ”tjuvläser” den. Löjligt ja…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar