fredag 18 november 2011

Mörkrets gärning

Mörkrets gärning (inbunden)
Boken börjar med att Profileraren Charlie (Charlotte) Flint får en dag ett mystiskt paket med gamla tidningsurklipp. Klippen handlar om ett kallblodigt mord som skedde i Oxford under den tiden hon själv läste där. Lägg till att det är en av mina favoritförfattare som har skrivit boken och det kan bara bli bra, tänkte jag,
Men tyvärr. Detta börjar likna det förhållande som jag har med Patricia Cornwell. Jag börjar fundera på om vi är på väg mot en brytning? Jag läser boken med en viss behållning men jag är aldrig riktigt med i historien. Jag har inga problem med att lägga ifrån mig boken och jag tvekar lite när jag skall plocka upp den. Jag känner att jag inte bryr mig om Charlie eller hennes historia.När boken är slut drar jag en lättad suck. Jag är faktiskt glad att den är slut. Jag är besviken på McDermid och hade förväntat mig mer. Jag ger inte upp vårt förhållande ännu. Vi är kanske bara inne i en liten svacka? Jag hoppas detta för jag vet vad McDermid kan åstadkomma. Jag väntar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar