onsdag 23 november 2011

Mörk jord

Mörk jord (inbunden)
Väldigt spännande och bitvis riktigt ruggig. Steven börjar brevväxla med psykopaten Arnold Avery och en livsfarlig katt-och-råtta-lek tar sin början. Steven gräver ute på Exmoorheden, han vill hitta sin morbror Billy som försvann för arton år sedan. Att Billy försvann och förmodligen blev mördad av Arnold Avery har påverkat Stevens familj genom alla mår. Stevens mormor väntar fortfarande på att sonen skall komma hem. Stevens mamma kämpar för att orka ta hand om Steven och hans lillebror. Hon mår dåligt och familjen lever under ganska fattiga förhållanden. Över hela familjen ligger Billys försvinnande som en blöt och kall filt. Steven vet att om han hittar Billys kropp kommer mormor att sluta vänta och mamma bli snäll. Steven drömmer om att få en "riktig familj". I skolan är Steven utsatt för de tuffa killarna som tvingar av honom hans saker och hotar honom. Det är rått och tufft. Jag läser och hoppas att Steven ska hitta Billys kropp. Jag vill att Steven ska få en snäll och varm familj. Jag tycker mycket om Steven och jag läser med andan i halsen. Det är fina lite sorgsna porträtt av utsatta människor i boken och det är en mycket spännande och samtidigt en sorglig berättelse. Jag läser, ryser och försöker hålla alla tummar jag har för Steven. Läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar