måndag 10 september 2012

Pojken som slutade gråta

Boken som jag köpte den där söndagen när hela Drottninggatan i Stockholm var fylld av bokbord. Jag vaknade på mitt hotellrum och kikade ut genom fönstret och såg att man höll på att plocka upp BÖCKER!!!
Jag satt som på nålar hela förmiddagen, struntade i lunchen och sprang!! bort till Drottninggatan.
Jag köpte "Pojken som slutade gråta" (jag köpte fler böcker):
Jag har tidigare läst Ninni Schulmas "Flickan med snö i håret" och jag tycker det är en ok deckare.En lågmäld rätt traditionell deckare och jag ville gärna träffa journalisten Magdalena Hansson igen.
I denna boken dras Magdalena Hansson in i jakten på seriepyroman. Det är rätt mycket vardagsrealism och plötsligt känner jag att jag inte är så intresserad av Magdalena längre. Jag blir lite trött på hennes vankelmod. Magdalena är gravid och hon verkar inte riktigt veta hur hon vill ha det med sitt liv. Petter hennes särbo blir (helt förståeligt) en smula trött på henne.Magdalenas son från ett tidigare förhållande, trivs inte så bra i skolan eller med sina klasskamrater. Blir pojken mobbad? Jag förstår Magdalenas oro.
Flera hus brinner och någon är ute efter hämnd. Någon bevakar och väntar på rätt tillfälle. Det är sorgligt på något vis. Historien är spännande och tragisk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar