tisdag 18 oktober 2011

Änglamakerskan

Änglamakerskan
Camilla Läckbergs 8:e bok i serien om Erica Falck och Patrik Hedström, faktaboksförfattare som är en fena på research respektive polis vid Tanumshedes polisstation. Dåtid och nutid blandas som i de tidigare böckerna.
Jag tycker det är rätt kul att träffa Erica och Patrik igen. Jag irriterar mig på Erica (som jag brukar göra). Hon är nyfiken och lägger näsan i blöt som vanligt och Patrik är lite trög och börjar bli fet om magen. Det är justa människor och jag gillar dem. Jag har trevligt i deras sällskap och följer även denna historia med en viss behållning. Det är lättläst, underhållande och bitvis riktigt spännande.Kan ju inte påstå att jag stormlängtar till nästa bok men jag kommer säkert att läsa den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar